tisdag 19 juli 2016

Det eskalerar.....

Börringe Mad förrförra fredagen. 
Svart Stork

Ett 15-tal skådare var  på plats när jag kom dit, sen fylldes det på och byttes ut under den dryga timmen vi var där. En vecka stod den kvar.


2 dagar har jag varit på sydkusten fotat vadare.
Denna Röda Glada, som födosökte precis nära vägen, stannade jag hos på vägen.


Vadarna jag ägnat min tid åt de senaste dagarna är de här nedan. Först Kärrsnäppa. 


Spovsnäppa. 


Gluttsnäppa och Rödbena 


Drillsnäppa. Typiskt stirriga  men till slut fick jag några ok bilder på dem i alla fall.


Semestern har också börjat på så sätt att jag är ledig måndagar och fredagar i 5 veckor. 


3 kommentarer:

  1. Så häftigt med en svart stork! Fina bilder på alla möjliga sorters vadare. I min trädgård är just nu paret sädesärla sååå roliga att titta på när de jagar efter mat. Har ännu inte lyckats se var de bor...ha en skön sommar. Har snart haft 2 veckors semester och på måndag börjar allvaret igen. Slut med att sova lite längre och mysa med tidning och kaffemugg.

    SvaraRadera
  2. Fina bilder och skönt att du får lite flera lediga dagar i veckan. Här är jag på min sista semestervecka och äntligen kommer värmen tillbaka så man slipper frysa.
    Många kramar!

    SvaraRadera
  3. Spännande med Albanien.
    Kram Titti i sommarfagra Norrland

    SvaraRadera