tisdag 31 juli 2018

JULI 2018



 Första X för Juli kom första dagen på månaden. Tereksnäppa vid Järavallen. Långt avstånd, men det gick att arta den i alla fall.



En vecka senare, 6/7, flexade jag en smula på morgonen och körde till Tånga (på vägen till Höganäs) för att få se svartpannad törnskata.


Dagen efter 7/7, dammsnäppa i Näsbyholmssjön. Den är när detta skrivs, kvar dessutom.


Tre dagar senare 10/7 var det dags igen. Vid Bingsmarken rastade en tuvsnäppa. 2 gånger samma dag var jag där, först på lunchen och sen efter jobbet för att få lite bättre bilder.


Ytterligare tre dagar senare 13/7, blev det dubbel- X i Skatelöv (Småland) Mycket regn på vägen upp, men sen en fin kväll där ökenpiparen till slut kom så nära att det blev någon ok bild.
Vaktel knorrade lite i bakgrunden hela kvällen, men det tog ett tag för mig innan jag slutligen hörde den, men att se den är det få som gjort.


Sista X kom den 28/7 i Salviken. Den ovanliga svartvingade vadarsvalan. 1,5 dag knappt var den på plats, så jag gjorde rätt i att köra direkt.


7 X i juli var mer än jag hoppats på!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar