torsdag 26 mars 2020

FEBRUARI 2020

Februari handlade allra mest om blåst, storm, regn och kungsfiskare.

Förrförra året fanns en hane stationär vid Bunkeflo i månader och i år verkar det vara samma individ som är tillbaka.
Förhållandevis oskygg och sittandes på precis samma ställe, så mycket tyder på att det är samma pippi.
I brist på annat roligt och pga nära hem, var jag där flera gånger.




En gång verkade han inte vara på plats, men det var en fin kväll och jag fick istället se en flock sidensvansar 



I början på månaden dök det upp en strömstare vid Riseberga. Den var betydligt trixigare och trots ganska många besök, fick jag bara se den två gånger.



En gärdsmyg fick också vara med, de är ju ändå rätt fräcka


När jag var på Ön, såg jag några rödvingetrastar, annars var det en ganska fågelfattig månad för mig.


Dessutom är det skottår i år och därmed en extra dag till denna bedrövliga månad





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar