tisdag 17 januari 2017

OKTOBER 2016

Oktober.
En rätt makalös fågelmånad. Inte bara för mig, men för alla fågelintresserade, då det nästan vällde in rariteter av någon anledning. Jag fick 7 nya kryss.


15/10 Sibirisk Järnsparv i Brantevik. En sensation som bara växte, då det av någon anledning kom ett par hundra runt om i Sverige.


 16/10 Videsparv i Lomma. 
Något svårflirtad, så en avstickare till Rydebäck och sen när vi kom tillbaka, visade den sig fint



16/10 Mongolpiplärka i Rydebäck. Största draget jag då varit på med en 30-40 pers som letade. Ingen bra bild såklart, men ett nytt X



22/10 Toppskarvar i Torekov. Troligen det enda ställe i Skåne där dessa återfinns.


Men det var Isabellatörnskatan vi var ute efter. En riktig skitdag vädermässigt och timmavis av letande, men till slut så. Troligtvis min sämsta X- bild men ändock en bild..


25/10 slog sig en Nunnestenskvätta ned i Skanör. Så efter jobb körde jag dit och såg den redan från bilden. Mkt Bra!



29/10 Körde jag till Stureholm, för att kika på Hökugglan, som när detta skrivs, fortfarande är kvar.


Bra månad alltså!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar