torsdag 11 februari 2016

Blått ljus

Söndagen bjöd på betydligt bättre väder och jag beslöt mig för att köra till Brofästet, så jag gick ned till Ön för och passade på att titta på paret av Storskrake, som är relativt stationära där. Långt söderut såg jag något som skulle kunna vara en Storskarv, men så kom jag att tänka på vad jag såg på lördagen och när jag hämtat bilen, stannade jag till vid Båtklubben



Visst var det skäggdoppingen, här ser man tydligare hur de ser ut nu på vintern.



Om man går längs havet och under bron, kommer man så småningom till Bunkeflo.
Här syns det relativ nybyggda fågeltornet.


Solen kikade fram emellanåt och när jag vänt åter mot parkeringen, var ljuset söderut blått. 


Uppe på parkeringen är utsikten magnifik och t ex Ön ser ut att ligga väldigt nära. 




1 kommentar: