måndag 22 februari 2016

Lunchpromenad

 I fredags jobbade jag hemma. Mkt lyx med det egentligen. T ex kan jag sova 1,5 timme längre än om jag ska ta mig till jobbet, och framförallt, jag hinner ner till havet och vända på lunchen.  

Solen strålade och det kändes på riktigt som vår i luften. 


Den där Tornfalken som är stationär i området, satt så fint högt upp på en gatlampa och verkade inte precis ha någon brådska därifrån heller, så jag stod väldigt länge och tittade på honom.


På vägen träffade jag på en Blåmes och en Talgoxe som rätt villigt kunde tänka sig att vara med på bild. 



En härlig lunch och inledning på helgen.

5 kommentarer:

  1. Livskvalité att kunna fånga dagen!

    SvaraRadera
  2. Åh så fina bilder! Blev riktigt läcker bild på tornfalken som sitter på den runda formen.
    Du ska nog jobba hemifrån oftare ;-)

    /Marlene

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tack, det är en gatlykta och han verkade inte ha någon brådska därifrån, så jag kunde titta på honom en bra stund. ;)

      Radera
  3. Ja, verkligen och så fint väder just då också! :)

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera