måndag 14 mars 2016

Ribban i Dis I

Sista fotohelgen i Malmö för Mars månad p g a Thailandsresa och jag började vid Öresundsdammarna. Klockan var kanske 10,30 och de enda som verkade vara vakna var Rörhönorna.


Svanparet verkade inte särskilt morgonpigga i alla fall.


Eftersom jag vet att det finns en Gråhakedopping där, spanade jag mest efter den. 
Inte särskilt skygg och när han väl tittade fram, kunde jag studera honom ganska länge.


Precis när jag skulle gå därifrån, ser jag 4 Starar. Första i år för mig. 


Vid Lagunens småbåtshamn, en bit söderut, kom jag precis lagom för att se en Storskarv kämpa med en Spätta. 


En bit norrut vid Handikappbadet, satt stora mängder Strandskator.


Så  återigen gick jag söderut till Ön och Steglitser. Fin fågel som är svår att tröttna på.


Kvällen skulle egentligen spenderas med några vänner, mat och boule, men migränen ville annorlunda, 

2 kommentarer:

  1. Trevlig resa imorgon.
    Kanske blir det några inlägg från Thailand om wifi finns....?
    Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Tack Titti, det är väl inte helt och hållet omöjligt att jag gör ett inlägg eller två. Kramar

    SvaraRadera