tisdag 15 mars 2016

Ribban i dis II

 Söndag och jag tänkte att jag går ned till havet men jag hann bara precis ned på gården, så fick jag se en pytteliten Gärdsmyg. 


Nästan framme, får jag se en Rödhake och de är alltid svåra att motstå. 


Det var lite disigt men totalt stilla. Nere vid havet gick det nästan inte att se skillnad på himmel och vatten. Mycket vackert och jag föredrar den typ av väder framför klarblå himmel när det kommer till fotogafering. 


Också när det är så stilla, är det tacksamt att fota. Inte minst flygande fåglar då reflektionen kommer med och gör bilderna lite roligare. Här Strandskata, Småskrakar och en vanlig Grågås.


  

Längst ute på piren på Ön, stod fiskarna i vanlig ordning. En båt vid kajen på ”min” sida verkar ha sjunkit och endast masten sticker upp. 


På vägen hem en helt vanlig men ack så söt Blåmes. Så blev sista fågelfotogaferingen för Mars.
Inga märkvärdigheter men härligt ljus och som alltid lite skumt när det är så stilla. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar