tisdag 10 maj 2016

Långledigt


Som säkert många andra, har jag verkligen njutit av lite långledighet. Fredagen är inarbetad dag för oss, så 4 hela dagar blev det.
Det har blivit mycket ärenden uträttade, balkongen är fixad och ser i ena hörnan ut såhär nu. Mkt nöjd med planteringsbordet, som jag efter många fula ord fick ihop och laserade med en slags hemmabrygd.


Såklart har jag varit ute och kollat fåglar också. Torsdagen blev en höjdpunkt.  Inte bildmässigt precis, men att se Berguv med 3 ungar tillhör inte vanligheterna och det var mäktigt.


I lördags var jag uppe i ottan och körde til Löddesnäs. Förutom en annan skådare, var jag ensam, men det fylldes på uppåt förmiddagen.  Besöket där resulterade i två nya X i form av Sävsångare och Grönbena. 


Bonus blev Småtärna, som jag inte räknat med att se där, så en mycket bra dag. 


När jag så beslöt mig för att köra därifrån, såg jag ett par Rödstjärtar. Hanen sitter gärna i toppar och spanar, vilket gör att den är ganska lätt att både se och fota. Honan är en annan femma, men jag tyckte jag såg henne skymta förbi när jag körde, så jag stannade bilen, gick tillbaka en bit och kunde en bra stund se henne samla bomaterial. 



2 kommentarer:

  1. Fint med planteringsbord.
    Bada...nej det gör jag knappt ens i Thailand....!!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Ja så härligt det var med långledigt och nu tycker jag den här veckan aldrig tar slut. :-)
    Stor kram och hoppas att allt är bra!

    SvaraRadera