onsdag 25 maj 2016

Utflykt till Smålands Djupa Skogar

Morbror och Moster i Smålands djupa skogar har jag också hälsat på och där var lika fint som vanligt, nu med blommande Äppleträd.


På min lilla tur i omgivningarna fick jag se sv/v Flugsnappare, nedan är hane och hona. 



Även ett nytt X i form av Forsärla. Mycket smäcker och elegant fågel som jag alltså inte sett förut.
 

Trädkrypare och Nötväcka var ett tag sedan jag såg, så det var också roligt. 




Hemma i Metropolen har Gråhakedoppingen fått ungar och det är för sött när de åker omkring uppe på ryggen. 


5 kommentarer:

  1. Ljuvliga bilder! Kram

    SvaraRadera
  2. Grattis till bilen.
    Bra höra att din pappa är på bättringsvägen.
    Alltid oroande när föräldrarna blir äldre.
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Titti, ja det är lite oroligt mellan varven, men just nu är det OK. Kram

      Radera
  3. Grattis till bilen. och dina bilder är ju underbara.
    Kram AnnaSC

    SvaraRadera