måndag 4 januari 2016

Årets första dag


Årets första promenad gick givetvis till havet. P g a ont i håret och som alltid, för att kanske se en och annan fågel. Det börjar ju om nu, fågelåret. Jag fotade exakt 100 arter förra året och hoppas givetvis på fler i år.

Vädret var rätt skumt. Molnigt och totalt stilla till en början. Bryggan här är på handikappbadet- Ribersborgsstranden.


Efter någon timme, tittade solen fram en kort stund och Gärdsmygen tittade fram bland stenarna. Snabba och ganska skygga små fåglar så jag är alltid glad när jag lyckas få med dem på bild.


Efter solens korta gästspel, tjockade dimman på, vilket gjorde att himmel och hav nästan gick ihop. 



Borta vid Lagunen satt den här Hägern så stilla att jag nästan missade den. 


Slutligen en Knipa. Mycket vacker och ganska stor andfågel. Även den i Lagunen.


Med detta önskar jag dig välkommen hit, är det någon här förresten?

7 kommentarer:

  1. Kul med ditt första inlägg.
    Tjusig häger.
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det lär ju bli en del fåglar känns det som. Ska iväg på tur i morgon också
      då det är ledig dag. Kram

      Radera
  2. Finfint med fåglarna o din nya blogg. rätt skönt att börja på ny kula ibland och vem vet en sommar i buren blir kanske alldeles perfekt. Så har årets första snö dykt upp i natt i Hörby o det har sin charm det också, men när jag ser bryggan från handikappspadet blir jag sugen att köra dit ihop med sonen. Får nog vänta till sommaren dock.

    kram AnnaSC

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna. Ja, det ska bli spännande faktiskt och just nu känns det skönt att ha bara ett boende. Bada får nog vänta till sommaren för min del också. Just nu snöar det när jag tittar ut, men det kom inget i natt och jag undrar om det lägger sig. Kram finis!

      Radera
    2. här ligger det ett fint täcke snö. mysigt. Får dock återkomma om det är lika mysigt att köra rullstol i det. Fast det brukar lille A gilla så varför inte
      kram kära du

      Radera
  3. Hej! Nu kikar jag in här. :) Fågelbilderna älskar jag att titta på liksom dina utflykter hit och dit. Du är så bra på att ta till vara på livet, det är den känslan jag får av din blogg - och dig.
    Här är allt bara fint, snöigt och kallt.
    kramar!

    SvaraRadera
  4. Hej, jag är här. Just nu i Mexico, men håller så klart ögonen på dig i Sverige :-) Härliga fågelbilder du bjuder på!
    Kramar

    SvaraRadera