fredag 10 juni 2016

Återbesök vid Håslövs Ängar


...efter Herculesdammarna, körde jag till Håslövs Ängar. Liksom vid Hercules, var jag i stort sett ensam och det är mäktigt med så stora öppna vidder som det är där.
Bland det första jag såg var en vit Stork som cirkulerade över mig.


Bland det mesta jag såg, var Gulärla. Jag ljuger inte om jag tog mer än 200 bilder på dem..väldigt vackra och rätt samarbetsvilliga också


Nytt X igen också i form av Lärkfalk. Tyvärr ingen bra bild, men ändå...


Lärkor var det också gott om. Fältpiplärka några stycken..


..och mängder av Sånglärkor.


Även rovfåglar. Här en Glada


Men det Var Spovarna jagvar mest intresserade av. Storspov, som nedan men även Rödspov. Den var dock alldeles för långt borta för att det skulle bli någon vettig bild.


Kan tänka mig sämre sätt att tillbringa Nationaldagen på. Drygt 1300 bilder senare for jag så hemåt efter en lyckad dag.


1 kommentar:

  1. Så fint. 1300 bilder skojar man inte med heller. :) Jag sitter och sliter med 850 sen senaste släktträffen så jag är lite trött i huvudet även om det är så kul.
    Hoppas du har en fin fin helg, vi myser på altanen idag.
    kramar!

    SvaraRadera