fredag 3 juni 2016

Älska värme!

Söndagen var så mycket bättre än lördagen. Ingen skallebank och tidigt körde jag ut på landet för att  för att leta efter en sjö som jag inte hittade…
Men. Jag hittade en Stäpphök. Det säger kanske inte er så mycket, men de är någorlunda ovanliga och jag var osäker, så jag lade den i en ”artbestämningsgrupp” på FB 


Även några Glador och Ormvråkar blev det. Mycket gott om Rovfåglar i det området alltid.



 Ladusvalor i rätt stor skara flög omkring vid Ön, dit jag senare körde och en fastnade på bild då den slog sig ned några sekunder. Fint att se hur den verkligen ser ut, inte svart alltså, som de på håll ser ut att vara.


Sen körde jag till Sibbarp för att sola och eventuellt bada, men det sistnämnda hoppade jag över. Liiite för kallt fortfarande för min smak. En relativt bra helg alltså J

Igår var jag förresten med väninna L på Restaurang Davidhall. Längesedan jag var där ochTapas är aldrig någonsin fel och deras Risotto var ”to die for”.




2 kommentarer:

  1. Ni har haft ännu varmare än oss i norr men jag är nöjd med vår värme.
    Suttit ute och ätit hela veckan. Härligt.
    Idag lite kyligare.
    Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Tänk vi måste suttit och läst varandras bloggar samtidigt idag. Jag var inne här en stund innan lunch precis. :) Så mycket gott och fina bilder. Och vilken sjö hittade du inte?
    Helgen har varit fantastisk med det fina vädret och nu hoppas jag att värmen kommer tillbaka snart igen även om det kanske är motvilligt skönt med en liten paus. Har inte badat i havet än men längtar.
    Kramar och vi hörs snart,
    L

    SvaraRadera