onsdag 29 juni 2016

Skådning i närområdet

 Terekudden- Bunkeflo. 
På väg ut till fågeltornet, råkade jag skrämma en Fasanmamma med 4 kycklingar. Roligt att se dem, det har jag nog inte gjort förut vad jag kan minnas.


Och långt där ute stod det 8 st Svartsnäppor. Finemang. Fortfarande inga vettiga bilder, men det syns vad det är i alla fall.


Ett gäng Rödbenor rastade också där..


..och på precis samma ställe som förra året uppe på Lernacken, satt det fina, fina Hämplingar. 


Dagen efter körde jag till Husie Mosse efter jobb och där fick jag se Svarthätta.


Idag undrar jag lite vad som hände med det underbara sommarvädret?!

4 kommentarer:

  1. Tänkte på dig idag när jag såg en fin sädesärla med tre ungar.
    Hyfsat väder hos oss men ännu ingen toppvärme precis.
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, de är så söta tycker jag, helt diffusa och luddiga! Kram

      Radera
  2. Ja det undrar jag också, vart tog solen vägen? Veckan har verkligen rusat dessutom.
    Kramar och trevlig kväll

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev ju ok igårkväll, men idag...men idag verkar det mer besvärligt, Kram

      Radera