tisdag 28 juni 2016

Sjätte daten!

I onsdags var det dags för en av sommarens höjdpunkter. Mr Springsteen på Parken i Köpenhamn. Det var 6:e gången jag såg honom men första gången utanför Sverige.
Parken är stor och bra, det ryms drygt 60 000 personer, men ljudet var så himla dåligt att det tyvärr förtog mycket av upplevelsen. Efter 4-5 låtar blev det bättre.



Bruce var som vanligt på utmärkt humör och spräckte den eventuella setlisten efter 2 låtar, då han, från publiken, började plocka lappar med önskelåtar. Men. Jag önskar vi
försökt på biljetter till Ullevi istället. P g a ljudet och att upplevelsen är större på hemmaplan om jag jämför med tidigare konserter. 


H körde över och det var väldigt skönt. Särskilt när vi skulle hem efter drygt 3 timmars extas.


Dagen innan midsommarafton, körde jag till ett nytt ställe för att fåfängt nog tro att jag skulle hitta den Svarthakade Buskskvätta som har bo där. Det gjorde jag alltså inte! Eller, jag misstänker
Att jag såg dem, men det är mycket osäkert.


Däremot svävade 2 ormvråkar nära.Kanske har de också bo där i närheten. 



Ett gäng myggbett fick jag också, vilket var mindre roligt. Har aldrig sett så mycket myggor på en gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar