lördag 11 juni 2016

Vardag

Vissa kvällar alltså...så fina många av dem varit nu. Tisdagskvällen var inget undantag.
Jag ville köra till Skanör, då Skärfläckorna ska ha fått ungar nu.


Soligt, stilla och Skärfläckor nära.




Ungarna kan man nu se klart och tydligt. Så otroligt söta och vingliga på sina långa blåaktiga ben.



Påväg ned mot hamnen, sjöng Sånglärkorna i vanlig ordning...


 ..och på andra sidan vägen gick ett par Rödbenor. Även de på rätt behagligt fotoavstånd.


På vägen tillbaka och fick jag se en flock med Talgoxeungar. 


Nere vid vattnet hos Skärfläckorna spatserade en Sädesärleunge också. 


Nästan framme där jag började, satt en Törnsångare och sjöng. J


Idag är det lördag och när detta publiceras, är jag i Köpenhamn för att se Bonnie Riatt. Mkt Bra!

6 kommentarer:

  1. Så fina bilder och ja, bil är inte dumt alls. ;-)
    klem

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, tack. Älskar GOE- som det står på skylten. Den goe bilen alltså ;) Kram

      Radera
  2. Härliga bilder.
    Kul med fågelungar.
    Väntar på att våra skators ungar ska visa sig snart.
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har de kommit än? T o m Skatungar är bedårande söta! Kram

      Radera
  3. Vilka härliga bilder på skärfläckorna,effektfullt med speglingen i det lugna vattnet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja jag hade verkligen tur den kvällen. Både att de var relativt nära och att det var så lugnt. :)

      Radera