onsdag 20 april 2016

På tur med MO

Paus med Thailandsfåglarna för liten helgrapport.

I  söndags var det tur med Ornitologerna och vi körde först till Örtofta Reningsdammar. 
Skärfläcka. En mycket vacker fågel!


Däremot fick jag inte någon på Gulärla, som det ändå fanns en hel del av. Men i lördags fotade jag den på Ribban.
Ett enda exemplar finns där och på nästan exakt samma ställe där jag fotade den förra året. Såhär ser den ut i alla fall.


Annars blev det  bara en  Röd Glada och en Knipa.


Efter Örtofta, for vi till Lunds Reningsverksdammar, Kanadagås blev den enda behållningen därifrån


När vi var i Malmö igen, körde jag till Gamla Kyrkogården för att för tredje gången försöka få se Göktyta, men utan att lyckas. Det är en liten Hackspett som är gråbrunvit- spräcklig och helt omöjlig att upptäcka. I alla fall för mig. 

På Kyrkogråden fick jag däremot se årets första Svarthätta. 


Och i lördags var jag på Limhamns Kyrkogård och fick se en hel flock med Rödvingetrast. 


Dagen avslutades vid ett alldeles still hav, där en Småskrake låg och solade sig


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar