lördag 16 april 2016

Thailandsresan I

 Jaha, då har de mystiskt försvunna bilderna från de första dagarna i Ao Nang funna! Mkt glad för det!

Vi bodde på Peace Laguna Resort i Ao Nang de första nätterna och det var såhär fint. Utomhus alltså. Rummen är rymliga, ute- duschen , som vi hade i anslutning till badrummet, var nästan det bästa på hela resan men anläggningen är sliten och behöver verkligen en uppfräschning. 




Vi hade dessutom mikromyror på rummet nästan varje dag, vilket skulle avhjälpas med ett spray vi fick av personalen.
Man tycker de borde ordna det och inte lämna problemet till gästerna. Dessutom borde det på ett s k 4- stjärnigt hotell, finnas personal som pratar engelska. 


Hotellet ligger på en sidogata, vilket gör att det är lugnt och fint samtidigt som du är mitt i smeten på ett par minuter.
Överhuvudtaget gillar jag Ao Nang och förstår inte riktigt varför så många inte gillar, men så bodde vi inte heller vid ”partygatan”.


Bäst var alltså utemiljön med dammar och pooler och bakdörren de har, som gör att man når stranden inom 5 minuter, om man inte hela tiden stannar för att fota fåglar, som jag gjorde emellanåt.
Jag och Mr T var också uppe till soluppgången flera dagar och fotade. Orkade vi inte, kunde vi faktiskt sitta på balkongen, titta ut över dammen och fota minst 4-6 olika arter.


  
Stranden-  Ao Nang Beach är ok men inte mycket mer. 


Vi tog emellertid longtail till diverse olika stränder, bl a Ao Pra Nang som är den klart finaste på fastlandet. Att säga vart man ska äta är omöjligt, eftersom vi fick supergod vällagad mat i stort sett överallt. 




En kväll åkte vi in till Krabi Stad för att gå på den berömda nattmarknaden. Himla många som hade samma idé och det blev varmt och trångt väldigt snabbt, men roligt att se och att äta sig runt i de små stånden som står uppställda runt ett litet torg. 



Efter 4 nätter var det emellertid dags att åka vidare…och hur resten av resan var, har jag ju redan skrivit om.

Fåglarna ja….de kommer jag beta av efter hand som jag artat dem och presenterar dem här framöver. Även på FB som någon kanske sett.
Det är annat i livet som måste få lite fokus just nu men så småningom kommer de.

5 kommentarer:

  1. Det ser ju inte precis ut som att det gott någon nöd på er:)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, vi överlevde ju helt uppenbart ;) Kram

      Radera
  2. Det ser ju inte precis ut som att det gott någon nöd på er:)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Helt klart en underbar resa och jag blev just sugen på thailändsk mat hur det nu kan gå precis efter jag klämt en halv pizza. Jag har ju inte varit i Thailand men nån gång så ska det blir av.
    kramar!

    SvaraRadera
  4. Härligt se bilder från din resa.....väntar på fåglarna!
    Kram Titti

    SvaraRadera