onsdag 13 april 2016

Thailandsresan III

  Efter en 8- timmars mardrömsresa från Lanta i överfull skruttbåt utan AC, med båtbyte och annat strul, anlände vi så till Koh Lipe. En ö jag tänkt besöka då för 12 år sedan men som jag fick hoppa över p g a tidsbrist. Detta var mitt högsta önskemål för denna resa och visst är det fortfarande en liten pärla.
  

Vi bodde på Salisa Resort på Sunrise Beach. Det är en riktigt, riktigt fin strand och utan att överdriva, är vattnet så klart och fint som om man simmat i en pool. 


Vår bunge hade den här utsikten när vi satt på verandan. Mkt Bra alltså!


Här var jag  några morgnar uppe för att se soluppgången och fota lite. Det är ju inte alltför ofta man ser soluppgången annars, så fast det bar emot ibland var det så värt det.


På Lipe finns inga bilar, utan det är moppe eller långtailbåt som gäller. 


På Lipe flöt dagarna på i sakta mak. Fågelfotografering på morgnar och eftermiddagar i skymningen, däremellan mat sol och bad. Eller ja, man håller sig i skuggan när det börjar krypa upp mot 40+


På kvällarna gick vi in till ”Walking Street” för att äta och så. Här finns allt man behöver och lite till. Vi behövde pedikyr tyckte vi, så jag och M njöt av det samtidigt som Mr T blev klippt i salongen bredvid. 


Ja och så åt vi så himla gott varje dag också!


Men. Efter 6 dagar var vi tvungna att lämna och denna gång med smidig speedboat en timme och därefter minibuss tillbaka till Ao Nang.

2 kommentarer:

  1. Wow vilken värme och vilka bilder. :-) Ser helt fantastiskt ut ju. Jag vet inte hur jag hade pallat värmen men det blir väl lite siesta i skuggan när det är som hetast gissar jag på.
    Provar att ringa dig i morgon! <3
    Många kramar och hälsningar,
    L

    SvaraRadera
  2. Det var verkligen helt ljuvligt underbart! Jag lider ju inte av värmen så, men mitt på dagen höll vi oss alla i skuggan eller i vattnet. Som visserligen inte svalkade precis, men ändå... Ja, ring men inte på fm, Kram

    SvaraRadera