onsdag 27 april 2016

SKYGGASTE FÅGELN & MEST EXOTISKA FÅGELN

White Breasted Water Hen- Vattenhöna. 
Även denna festliga fågel såg jag på första hotellet. Som en jättestor Rörhöna ungefär men med långa ben. 


Superskygg och snabb. En enda gång fick jag se den, 




Indian Roller- Indisk Blåkråka
Hade jag mer aktivt letat efter fåglar under resan, hade jag kanske fått se detta underverk mer än en enda gång, 


Här ser man lite av vingen som är neonlysande i blått. Den är fotad på mycket långt avstånd och med en mur mellan mig och fågeln


Hade jag velat komma närmare, hade jag fått gå en lång omväg runt muren och kanske missat den helt, så jag valde att stå kvar. 


2 kommentarer:

  1. Indisk blåkråka så vacker fågel och aldrig att man kan fånga den på bild...i alla fall inte jag!
    Ses lite nu och då i Huay Yang.

    SvaraRadera
  2. Jag hade tur, men det är på väldigt långt avstånd. Så otroligt vacker ja! Kram

    SvaraRadera