söndag 24 april 2016

VITASTE FÅGELN & VACKRASTE FÅGELN

Cattle Egrett- Kohäger
På Lipe vid dammen såg jag ett par Kohägrar och de satt på ungefär samma ställe varje gång jag gick dit.  


 (det är häckningsdräkt, normalt sett är de helt vita) En dag hade jag otroligt flyt när vi precis kommit ut på stranden efter en lunch, då jag fick se en hel flock komma flygande exakt när tog upp kameran. 



Sen flög de fram och tillbaka en stund, för att sen försvinna. Riktigt häftigt att se så många på en gång.


Blue Tailed Bee eater- Blåstjärtad Biätare
Kanske den vackraste fågel jag såg… Bara på Lipe och först runt knuten där vi bodde och sen flera gånger en bit från dammen. 


Alltid på långt avstånd, men tillräckligt för att se vad det är i alla fall. 


Att fota dem flygande var en utmaning, men med lite tålamod gick det också och i kvällssolen skimrade de helt magiskt. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar